Huwelijk

Voor bruidsparen die voor de kerk gaan trouwen wordt er een aantal keer per jaar een huwelijksvoorbereidingstraject aangeboden. Deze bijeenkomsten worden gehouden met meerdere bruidsparen samen die gaan trouwen binnen de Norbertusparochie. Het traject bestaat uit 3 avonden waarin de bruidsparen onder leiding van 2 mensen van de werkgroep huwelijjksvoorbereiding met elkaar in gesprek gaan over het thema “Wij trouwen voor de Kerk”. De avonden vinden bij voorkeur in huiselijke kring plaats. Data worden in onderling overleg afgestemd. Naast dit traject krijgt het bruidspaar ook nog een individueel gesprek met de voorganger over de gedetailleerde indeling van de huwelijksviering.

Voor meer informatie of aanmelden kunt u contact opnemen met Hans en Dirma Wansink.

Gaan jullie trouwen?

In maart en juni 2012 organiseren wij drie avonden ter voorbereiding op jullie huwelijksdienst. Deze is bestemd voor iedereen die gaat trouwen binnen de Norbertusparochie.

Centraal thema is: “Wij trouwen voor de Kerk”.

Iedere avond al een bepaald aspect van dit theima belicht worden om jullie goed op je huwelijksvoltrekking voor de kerk voor te bereiden. Met meerdere aankomende bruidsparen zulen we over dit thema praten. We gaan met elkaar in gespreken over wat trouwen met ons doet, waarom we trouwen en wat de meerwaarde is van trouwen voor de kerk.

Daarnaast geven we jullie materialen en handvaten om jullie eigen huwelijksdienst zo goed mogelijk te kunnen invullen. Na deze avonden volgt nog één gesprek met de voorganger, waarin jullie de viering verder in detail gaan uitwerken.

Je kunt je voor deze avonden opgeven door ons te bellen of te mailen naar huwelijksvoorbereiding@gmail.com. Houd er rekening mee dat de voorbereiding bij voorkeur minimaal twee maanden voor jullie trouwdatum gevolgd wordt. Als je dus tussen april en juli 2012 gaat trouwen, dan advieseren wij om in maart de voorbereiding te volgen. Voor latere trouwdata is de voorbereiding in juni geschikter. Exacte data van de drie avonden gaan in overleg met de aangemelde bruidsparen.