Cantorij

De Cantorij van de Ludgeruskerk uit Dronten, bestaat uit ruim 40 enthousiaste zangers en zangeressen die onder leiding van onze dirigent Arnold Priester en begeleider Peter Kraayvanger diverse diensten binnen de parochie muzikaal ondersteunen. Kenmerkend voor de Cantorij is de wijze waarop de Cantorij toehoorders raakt tijdens de uitvoering van de werken. Op de repetities wordt er sterk gewerkt aan het gepassioneerd zingen. Het is niet voor niets dat er regelmatig reacties loskomen dat de Cantorij zingt vanuit het hart. Keer op keer weet de Cantorij haar toehoorders te verbazen met nieuwe en onverwachte muziek.

Het repertoire van de Cantorij bestaat uit een diversiteit van liturgische liederen en gezangen, Latijnse missen, maar ook het modern repertoire wordt niet geschuwd. Een korte repertoirelijst:

• Missen van Gounod, Zangle;
  • Halleluja van Handel;
  • Cantique de Racine;
  • Pie Jesu van Andrew Loyd Webber;
  • Gabriella’s song uit de film ‘As it was in heaven’;
  • Vele liederen uit de Randstadbundel.

Naast dat de Cantorij diverse vieringen binnen de parochie opluistert, is zij ook regelmatig te horen tijdens andere bijeenkomsten bijvoorbeeld in het bejaardenhuis. Maandagavond is onze vaste repetitieavond waar we stevig repeteren, maar waar gezelligheid en saamhorigheid hoog in het vaandel staan. De Cantorij is een open en hechte groep, met een sterk en welkom vriendschapsgevoel.

Kinderkoor ’t Ludgrut

Ons kinderkoor heeft nu ongeveer 30 leden. Iedereen is welkom vanaf groep 3 t/m groep 8 van de basisschool. We vinden het heel erg belangrijk dat de gezinsvieringen ondersteund worden door een echt kinderkoor met uiteraard kinderliedjes. Op deze manier kunnen we ook iets bijdragen voor de kinderen in de kerk. Inmiddels zijn er ook kinderen vanuit het koor die zelf hun instrument bespelen tijdens de vieringen.

We zingen in ca. 7 vieringen per jaar, de vieringen die door de scholen worden voorbereid en de speciale vieringen zoals kerst en palmpasen.

Vind je het leuk om ook mee te zingen? We oefenen elke vrijdagavond van 18.30-19.15 uur in de kerk, kom gezellig meedoen!!

Gelegenheidskoor

Al 35 jaar lang levert ons koor een bijdrage aan onze parochie. We worden dan wel het gelegenheidskoor genoemd, maar het gaat wel over veel meer dan een “gelegenheid”. Het gaat over momenten in iemands leven waar verbinden zoals “trouwen” of verlaten zoals “rouwen” een grote rol speelt. Onze bijdrage met zang en muziek zijn daarbij een belangrijk moment in het verwerken en omgaan met heel persoonlijke emoties.

Kom eens luisteren op onze repetitiemiddag, (maandag 13.30) onder de enthousiaste leiding van onze dirigent en organist, waar we de liederen repeteren die passend zijn voor in de eucharistie, of de plechtigheid van een uitvaart of trouwdienst

Een gedicht wat ons samenbrengt;

Ik draag je, lieve medemens.
Ik draag je, met mijn tere kracht.Ik draag je, als een onverwacht geschenk;
Een kleurrijk wonder in een grijze stad.

Ik draag je, lieve medemens.
Ik draag je, zoals ik mezelf gedragen weet,
door zoveel andere mensen.

Gelegenheidskoor

Meer Liturgie