6. Film in de kerk PERFECT DAYS

Hirayama is volkomen tevreden met zijn eenvoudige leven als schoonmaker van openbare toiletten in Tokio. Naast zijn zeer gestructureerde dagelijkse routine geniet hij van zijn passie voor muziek, boeken en bomen die hij fotografeert. In zijn buurt met kleine cafés komen altijd dezelfde mensen. Hij rijdt naar zijn werk in zijn minivan, volgestopt met zijn schoonmaakspullen, terwijl The Rolling Stones, Patti Smith of Lou Reed ut de cassettespeler klinken. Enkele onverwachte ontmoetingen onthullen geleidelijk meer over zijn verleden.

Perfect Days is een ontroerende en poëtische mijmering over het vinden van alledaagse schoonheid, zelfs in de openbare toiletten in Tokio. Wenders’ unieke mix van fictie en gewone gebeurtenissen toont het leven in al zijn verbluffende eenvoud.

Informatie: Anne-Marie Swater: a.swaterbuijs1@gmail.com
Datum: woensdag 9 oktober 2024
Aanvang: 19.15 uur; inloop vanaf 19.00 uur
Plaats: Petruskerk, Lelystad