4. Vriend voor het Leven

De op Eerste Paasdag 2023 overleden Huub Oosterhuis was theoloog, priester, dichter, Bijbelvertaler en (mede)oprichter van de huizen De Populier, de Rode Hoed, De Balie en De Nieuwe Liefde. Maar vooral was Huub Oosterhuis een bron van ongekende inspiratie voor vele generaties Nederlandse gelovigen én ongelovigen. Met zijn gedichten, liederen, preken en verhalen bewees hij dat er ook, en misschien wel juist, in een tijd waarin velen de traditionele kerken vaarwelzegden, behoefte bleef aan een richtinggevend verhaal en nieuwe bevlogenheid.

Afgelopen seizoen zijn wij, rond de datum dat Huub Oosterhuis 90 jaar zou zijn geworden (1 november 2023), een cyclus van bijeenkomsten gestart, waarbij we in diverse vormen hebben stilgestaan bij een bloemlezing van zijn gedichten, liederen, preken en verhalen.

Gezien de enthousiaste reacties, de mooie ontdekkingen en de veelheid aan materiaal van Huub Oosterhuis dat nog voorhanden is, geven we dit seizoen een vervolg aan deze bijeenkomsten.
Voel je van harte uitgenodigd om met ons en met elkaar te luisteren, in gesprek te gaan en te delen wat ons inspireert. Op zoek naar liefdevolle lessen en wijze woorden. Wie weet wat we allemaal, steeds weer opnieuw, kunnen ontdekken en leren.

Begeleiding/informatie: Gabi van Moppes (vanmoppes@gmail.com) en Dick Corporaal (dickcorporaal@outlook.com)
Data: dinsdag 1/10, 29/10, 26/11, 7/1, 4/2, 18/3.
Plaats en tijd: Petruskerk Lelystad, 9.30 – 11.30 uur.
Kosten: € 2,50 per bijeenkomst (incl. koffie en thee).
Opgave: Secretariaat 0320-250010 of: onderstaande formulier

Meer Cursussen

Meld u aan voor onze nieuwsbrief

[mailpoetsignup* mailpoetsignup-311 class:form-control list:9 list:5 list:6 list:7 subscriber-choice]