2. Gespreksavond “Om queer christenen heen staan”

‘Queer’ is een term om uit te leggen dat iemand zich niet thuis voelt binnen de hetero- en gendernormen en niet in een hokje geplaatst wil worden.
Ook in onze geloofsgemeenschap zijn er meer voorkeuren dan alleen heteroseksueel zijn. Er zijn steeds meer personen die zich scharen onder LHBTQIA+.
In het kerkblad Venster van de Protestantse Gemeente Lelystad schreef een gemeentelid eind vorig jaar over diens trans kleinkind. Dat leidde tot vragen binnen de gemeente over hoe we aandacht kunnen geven aan de zoektocht van queer christenen en van familie/vrienden/gemeenteleden om queer christenen heen.

De gespreksavond wordt begeleid door bureau EduQueer. Zij zijn ervaren in het begeleiden van het gesprek over queer en christen zijn. EduQueer neemt ons tijdens deze gespreksavond mee in de zoektocht naar wat queer-zijn precies betekent en de geloofsvragen die het bij (groot)ouders, broers, zussen, verdere familie en vrienden oproept. We horen verhalen van queer jongeren die vertellen over hun zoektocht en hun geloof. Onder leiding van EduQueer gaan we met elkaar in gesprek om zo een eigen weg te ontdekken hoe je te verhouden tot queer geliefden.
Noteer deze avond alvast, voel je welkom en kom met vragen die je hebt. De avond is op een vrijdagavond, zodat ook jongeren in de gelegenheid zijn deze avond bij te wonen.

Informatie en begeleiding:
Anja Dullaart (Vertrouwenspersoon en Taakgroep Pastoraat)
Jan Boogaard (Geloofsproeverij0320)
Datum: vrijdagavond 20 september 2024
Tijdstip: 20.00 uur
Plaats: Ontmoetingskerk, Lelystad
Opgave: vrije inloop

Meer Cursussen

[mailpoetsignup* mailpoetsignup-311 class:form-control list:9 list:5 list:6 list:7 subscriber-choice]